Climatizarea automata vs aerul conditionat

4 minute , timp de citit

Pentru a fi posibila aceasta comparatie ar trebui ca mai intai de toate sa vorbim despre fiecare sistem in parte, mai exact sa definim ceea ce numim climatizare automata, dar si ceea ce se poate reduce la simplul aer conditionat auto. Iar daca amintim de primul sistem de aer conditionat ce a fost montat pe un automobil putem spune ca principiul de functionare este asemanator cu principiul de racire al frigiderelor. In alta ordine de idei daca ne raportam la ceea ce inseamna un sistem de aer conditionat pentru automobile este bine sa stim din ce este format si care sunt componentele de baza ale acestuia.

Din ce este format sistemul de aer conditionat pentru automobile?

Asa cum spuneam in paragraful de mai sus este bine sa stim din ce este format un astfel de sistem pentru a-I intelege principiul de functionare, dar si pentru a stii ce piese sa schimbam in momentul in care acesta nu mai functioneaza. Gandindu-ne la acest lucru putem spune ca aerul conditionat pentru masina este compus din:

radiator de  racire;

conducte;

compresor;

radiatorul din aeroterma;

valva de expansiune;

capsula filtranta;

plus solutia compusa din gaz si ulei (solutie ecologica ce ajuta la lubrifierea compresorului);

Iar una dintre cele mai importante trasaturi ale acestei solutii ecologice se refera la faptul ca are o capacitate foarte mare de racire, atunci cand presiunea se schimba.

Stadii de functionare a aerului conditionat 

Dupa ce am enumerat toate elementele necesare pentru un sistem de aer conditionat ne este mult mai usor sa definim principiul de functionare al acestuia. Asadar putem spune ca vom gasi urmatoarele etape de functionare:

trecerea freonului (solutia ecologica ce este responsabila de racire) prin compresor;

trecerea freonului prin condensator;

trecerea freonului prin valva de expansiune;

trecerea freonului prin vaporizator;

trecerea freonului prin conducta spre compresor;

Dupa cum puteti observa toate aceste etape nu reprezinta altceva decat un circuit in care aerul este racit, insa pana va ajunge in masina, aerul va trebui sa treaca printr-un ventilator. Bineinteles ca aerul este luat din exterior si adus in interiorul masinii prin intermediul ventilatorului. De asemenea la anumite automobile compresorul de aer functioneaza non stop, iar la altele doar in anumite momente. Sunt anumite compresoare care merg doar atunci cand gazul se incalzeste mult prea rau , iar altele merg in permanenta, deoarece specialistii sunt de parere ca astfel viata compresorului va fi mai lunga, chiar daca in cele din urma consumul este putin mai ridicat.

Si pentru ca tot am vorbit despre sistemul de aer conditionat al automobilelor, despre componentele acestuia si principiul de functionare a venit momentul sa definim si sa descoperim ce inseamna climatizarea automata.

Ce este climatizarea automata?

In primul rand trebuie sa mentionam ca exista doua tipuri de climatizare (una este manuala, iar alta este automata) unde principiul de functionare este asemanator, iar diferenta intre cele doua consta in faptul ca cea automata are parte de o aeroterma complexa si nu numai. Climatizarea automata controleaza temperatura ambientala din interiorul masinii gratie unui sensor de temperatura. Astfel daca se va comuta pe modul AUTO, inseamna ca vom avea o temperatura constanta (iar aceasta va fi selectata manual) a aerului conditionat. Ceea ce poate face o climatizare automata este de fapt sa ofere aceleasi rezultate ca una manuala, exceptia fiind aceea ca poate oferi mai multe optiuni, dar si un plus de confort. Un lucru important de mentionat este acela ca inevitabil cand veti apasa pe butonul de dezaburire va porni si aerul conditionat, iar asta pentru ca motorul sa se incalzeasca mai repede, avand in vedere si faptul ca aerul conditionat este mult mai uscat.

Cand este necesar sa folosim aerul conditionat?

Daca automobilul vostru este dotat cu aer conditionat nu uitati ca puteti sa-l folositi in momentele cand ploua, iar geamurile se aburesc, pe timp de iarna pentru a dezgheta geamurile, dar si pe timpul verii pentru un confort al pasagerilor.

Astfel ca diferenta dintre cele doua sisteme – sistemul de aer conditionat si climatizarea automata nu este intocmai legata de principiul de functionare, ci de faptul ca ceea ce numim climatizare automata iti poate garanta mai multe optiuni, dar si un confort aparte.



Alte articole auto care ar putea sa te intereseze

Goana dupa masinile din strainatate a devenit un element obisnuit printre cei ce isi doresc sa cu

Indiferent de tipul de masina pe care il ai in dotare acesta, uneori, poate intampina ceva proble

Opel este una dintre marcile care s-au vandut cu succes in Romania si este o marca de masini foar

Probabil ca nu de putine ori te-ai intrebat care va fi consumul masinii tale in cazul in care vei

Nu mai trebuie sa mai spunem ca iarna a dat intotdeauna batai de cap soferilor. Si nu prin prisma

De foarte multe ori esti tentat sa cauti piesele cu cele mai mici preturi pentru a putea realiza

Una dintre cele mai mari batai de cap pe timp de iarna este reprezentat in mare masura de polei.

Nenumaratele momente in care vei fi nevoit sa iti repari automobilul vor fi exact in sezonul rece