Opel Astra G , motorizari , probleme , piese din dezmembrari

4 minute , timp de citit

Modelul Opel Astra G a fost lansat in 1998. In 2004, o data cu dezvaluirea versiunii Astra H, vechiul model a primit o denumire noua, Astra Classic, fiind produs in continuare pana in anul 2009. Astra G a fost oferit initial ca Hatchback cu trei si cinci usi, Sedan si Caravan / Break, iar in anul 2000 au fost dezvaluite cele doua versiuni speciale, Coupe si Cabrio, semnate Bertone. Modelul Coupe a fost ales pentru crearea unor masini de curse utilizate in cadrul DTM (Deutsche Tourenwagen Masters / German Touring Car Masters), echipate cu motorizari de 4.0 litri V8 care dezvoltau aproximativ 500 CP. Aceste variante erau modificate aproape in totalitate fata de modelul initial, pastrand originale doar farurile, stopurile si manerele de la usi. In anul 2003, Opel a castigat cursa de anduranta 24h Nurburgring.


Motorizari Regasite pe Opel Astra G


Motorizarile alese de producator pentru a fi montate pe Opel Astra G au pornit de la unitatea de 1.2 litri pe benzina de numai 65 CP, ajungand la puternicul 2.0 litri de 200 CP regasit pe varianta OPC. Propulsoarele diesel nu au fost la fel de diversificate ca cele pe benzina, ajunand la un maxim de putere de 125 CP pe 2.2 litri DTI.


Motorizari Opel Astra G pe Benzina

  • ● 1.2 16v (1998-2000) - 65 CP - Cod motor X 12 XE
  • ● 1.2 (2000-2005) - 75 CP - Cod motor Z 12 XE
  • ● 1.4 (2007-2009) - 90 CP - Cod motor Z 14 XEP
  • ● 1.4 16v (1998-2005) - 90 CP - Cod motor X 14 XE, Z 14 XE
  • ● 1.6 (1998-2000) - 75 CP - Cod motor X 16 SZR
  • ● 1.6 (2000-2005) - 84 CP - Cod motor Z 16 SE
  • ● 1.6 CNG (benzina + GPL) (2003-2004) - 97 CP - Cod motor Z 16 YNG
  • ● 1.6 (2002-2009) - 103 CP - Cod motor Z 16 XEP
  • ● 1.6 16v (1998-2005) - 101 CP - Cod motor C 16 SEL, X 16 XEL, Z 16 XE
  • ● 1.6 LPG (benzina + GPL) (2002-2005) - 101 CP - Cod motor Z 16 XE
  • ● 1.8 (2003-2004) - 110 CP - Cod motor X 28 SEL
  • ● 1.8 16v (1998-2000) - 126 CP - Cod motor X 18 XE1
  • ● 1.8 16v (2000-2005) - 125 CP - Cod motor Z 18 XE
  • ● 2.0 16v (1998-2005) - 136 CP - Cod motor C 20 SEL, X 20 XEV
  • ● 2.0 16v OPC (1999-2002) - 160 CP - Cod motor X 20 XER
  • ● 2.0 16v TURBO (2000-2001) - 190 CP - Cod motor Z 20 LET
  • ● 2.0 OPC (2002-2005) - 192 CP - Cod motor Z 20 LET
  • ● 2.0 OPC (2002-2005) - 200 CP - Cod motor Z 20 LET
  • ● 2.2 16v (2000-2005) - 147 CP - Cod motor Z 22 SE

Motorizari Opel Astra G Diesel


  • ● 1.7 CDTI (2003-2009) - 80 CP - Cod motor Z 17 DTL
  • ● 1.7 DTI 16v (2000-2005) - 75 CP - Cod motor Y 17 DT
  • ● 1.7 TD (1998-2000) - 68 CP - Cod motor X 17 DTL
  • ● 2.0 DI (1998-2005) - 82 CP - Cod motor X 20 DTL, Y 20 DTL
  • ● 2.0 DTI 16v (1999-2005) - 101 CP - Cod motor X 20 DTH, Y 20 DTH
  • ● 2.2 DTI (2002-2005) - 117 CP - Cod motor Y 22 DTR
  • ● 2.2 DTI (2002-2005) - 125 CP - Cod motor Y 22 DTR

Probleme Cunoscute ale Modelului Opel Astra G


Parcurile de dezmembrari auto stiu ce trebuie sa ofere atunci cand este vorba de piese de schimb pentru Opel Asta G. Fiind o masina accesibila ca pret de achizitie, dar si la intretinere, acest model poate fi vazut destul de des pe strazile din Romania. Cu toate acestea, ca orice alta masina, si Astra G are defectele ei.

  • ● Arcurile spate se rup fara motiv.
  • ● Pompa de apa - trebuie inlocuita in mod clar impreuna cu distributia la motoarele pe benzina.
  • ● Etrierii Bosch montati pe spate la anumite modele se blocheaza si trebuie reparati sau inlocuiti.

La motorizarile diesel de 1.7 litri DTI:

  • ● Turbina si garnitura de chiulasa pot crea diverse probleme intre 80.000 si 100.000 km.
  • ● ECU se poate arde.
  • ● Bujiile necesita inlocuire.

● La motorizarile diesel de 2.0 DTI:

  • ● Pompa de injectie cedeaza intre 60.000 si 80.000 km din cauza combustibilului de proasta calitate.
  • ● Turbina nu este foarte rezistenta si poate necesita inlocuire.
  • ● Garniturile de la injectoare nu mai etanseaza corespunzator, rezultand scurgeri si probleme de pornire.
  • ● EGR-ul se infunda si trebuie curatat sau inlocuit.
  • ● Bucsile de la bara stabilizatoare se rup in timp, povocand zgomote la denivelari.

Toate cele enumerate mai sus se pot rezolva prin achizitionarea de piese noi sau second hand (din dezmembrari), dar nu toate sunt la fel de accesibile ca pret.



Alte articole auto care ar putea sa te intereseze

Nenumaratele momente in care vei fi nevoit sa iti repari automobilul vor fi exact in sezonul rece

Nu mai trebuie sa mai spunem ca iarna a dat intotdeauna batai de cap soferilor. Si nu prin prisma

Cand spui dezmbrari masini, dezmembrari auto, probabil ca prima imagine ce iti vine in minte nu e

Intr-o lume in plina evolutie si intr-o miscare continua am ajuns sa fim dependenti de masina pe

Citroen este o marca des intalnita pe strazile din Romania si este o marca  apreciata de cei r

In ceea ce priveste piesele pe care trebuie sa le schimbi, probabil ca ai observat ca indiferent

Asa cum stim cu totii Dacia este masina romanilor si este cel mai mare producator roman de automo

Faptul ca ne plangem deseori de starea precara a drumurilor din aceasta tara nu mai este o enigma