Piese Auto pentru Prima Generatie de Citroen C4 din Dezmembrari ,motorizari si probleme

4 minute , timp de citit

Citroen C4 a aparut pentru prima data pe piata in anul 2004 ca o masina compacta din segmentul C. Producatorul francez a dorit, prin intermediul primei generatii de C4, sa inlocuiasca modelul Citroen Xsara. Creat pe baza platformei utilizate si la Peugeot 307, C4 a fost lansat de la bun inceput in varianta Hatchback cu cinci usi si Coupe cu trei usi. Versiunea Sedan a fost oferita initial pe piata din China incepand cu anul 2006, ulterior fiind vanduta si in Europa.

Punctul forte al primei generatii de C4 a fost nivelul mare de tehnologie utilizat. Varianta de top a fost echipata cu un sistem de avertizare a trecerii involuntare peste marcajul benzilor de circulatie (Lane Departure Warning System), faruri adaptive, plafon din sticla transparenta, dispersor de parfum integrat in sistemul de ventilatie, ESP (Electronic Stability Conrol) si un volan inovativ, avand partea centrala (cu Airbag, comenzi multimedia si claxon) fixa. In loc de vitezometrul clasic, modelul a primit un LCD translucid, montat central, care poate fi vizualizat din orice unghi, fie ca e zi sau noapte.


Motorizari Utilizate pe Prima Generatie de Citroen C4


In loc de o varianta Break a primei geratii de C4, producatorul francez a lansat in 2006 un MPV (Multi Purpose Vehicle) compact cu sapte locuri, denumit Grand C4 Picasso, iar in 2007 a aparut si versiunea cu cinci locuri cu numele de C4 Picasso. Citroen a ales anul 2008 pentru o versiune facelift a primei generatii de C4, iar in 2011 au aparut C4 Picasso si Grand C4 Picasso facelift. Toate cele trei versiuni au fost echipate cu aceleasi motorizari.


Motorizari utilizate pe prima generatie Citroen C4 pe Benzina

  • * 1.4 16v (2004-2011) - 88 CP - Cod motor KFU (ET3J4)
  • * 1.6 16v (2004-2011) - 109 CP - Cod motor NFU (TU5JP4)
  • * 1.6 16v Bio-Flex (benzina + etanol) (2007-2008) - 109 CP - Cod motor NFU (TU5JP4)
  • * 1.6 THP 140 (2008-2011) - 140 CP - Cod motor 5FT (EP6DT)
  • * 1.6 THP 150 (2008-2011) - 150 CP - Cod motor 5FX (EP6DT)
  • * 1.6 VTi 120 (2008-2011) - 120 CP - Cod motor 5FW (EP6)
  • * 2.0 16v (2004-2007) - 136 CP - Cod motor RFN (EW10J4)
  • * 2.0 16v (2004-2011) - 140 CP - Cod motor RFJ (EW10A)
  • * 2.0 16v VTS (2004-2008) - 177 CP - Cod motor RFK (EW10J4S)

Motorizari utilizate pe prima generatie Citroen C4 Diesel

  • * 1.6 HDi (2004-2011) - 90 CP - Cod motor 9HX (DV6ATED4)
  • * 1.6 HDi (2004-2011) - 109 CP - Cod motor 9HY (DV6ATED4), 9HZ (DV6TED4)
  • * 1.6 HDi (2006-2011) - 116 CP - Cod motor 9HY (DV6ATED4)
  • * 2.0 HDi (2007-2008) - 110 CP - Cod motor RHZ (DW10ATED)
  • * 2.0 HDi (2004-2011) - 136 CP - Cod motor RHR (DW10BTED4)
  • * 2.0 HDi (2008-2011) - 140 CP - Cod motor RHF (DW10BTED4)

Probleme Cunoscute ale Primei Generatii de Citroen C4


Pe baza celor mai cautate marci si modele de masini, o companie de dezmembrari auto stie exact cum sa isi gestioneze stocurile in asa fel incat orice client sa poata achizitiona piesa sau piesele de care are nevoie. In cazul primei generatii de Citroen C4, lista cu problemele frecvente existente pe acest model poate oferi informatii importante despre cele mai cautate piese auto.


  • * Eroarea "DPF Additive Low" afisata in bord la C4 Picasso - necesita inlocuirea lichidului Eolys din DPF, reprogramare si regenerare DPF.
  • * Turbocompresorul cedeaza la modelele cu motorizarea 1.6 HDi, cauza posibila fiind intervalele prea lungi de schimbare al filtrului de ulei si al uleiului de motor. Dupa reinnoirea turbinei, este recomandata inlocuirea furtunelor de alimentare cu ulei si a tevilor de retur, precum si a sorbului din baia de ulei.
  • * La C4 Picasso diesel - motorina ajunge in uleiul de motor din cauza unui injector cu probleme.
  • * La C4 Picasso - Martorul de Airbag ramane aprins in bord.
  • * La Grand C4 Picasso 2008 - Martorii de ESP, ABS si frane apar intermitent in bord, cauzand probleme la schimbarea vitezelor la cutiile automate (ESP-ul si ABS-ul genereaza informatii despre viteza autovehiclului, iar cutia automata calculeaza schimbarea vitezelor in functie de acestea).
  • * La C4 Picasso 2010 - scurgeri de apa pe podeaua din zona soferului din cauza scurgerilor de sub parbriz infundate.
  • * La C4 Picasso si Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2006-2010- Martorii ABS si ESP stau aprinsi in bord, iar stop-urile nu functioneaza - necesita inlocuirea senzorului de pozitie al pedalei de frana (Brake Pedal Position sau BPP).
  • * Vibratii in treapta 1 de viteza fara ca automobilul sa fie pus in miscare - poate fi necesara inlocuirea unui suport de motor sau de la cutia de viteze, dar exista si posibilitatea unei probleme la motor.
  • * La C4 Picasso si Grand C4 Picasso 1.6 HDi 2006-2010 - Martor de eroare a sistemului de la frana de mana electrica - necesita reprogramare.

Alte articole auto care ar putea sa te intereseze

Putem spune cu certitudine ca cele mai multe accidente, inseosebi, se produc pe timp de iarna. De

Cele mai nefericite situatii sunt atunci cand iti dai seama ca nu poti sa scapi de o anumita prob

Sezonul rece a sosit si cu totii ne dorim sa plecam in vacanta la munte ,la tara la bunici sau ci

Ai tot auzit vorbindu-se de ceva vreme despre piese auto din dezmembrari insa nu te-ai interesat

Un subiect destul de abordat si de problematic in ultima vreme este cel al pieselor auto si cand

Intr-o lume in care viteza este cuvantul de baza pentru tot ce se intampla ar trebui ca uneori sa

Renault este o marca cu traditie la noi in Romania si daca ne amintim Nicole Ceausescu a dat ordi