Simptome ambreiaj defect - tot ce trebuie să știi despre un kit de ambreiaj defect

5 minute , timp de citit

Știm cu toții cât de frustrantă poate deveni o defecțiune la mașină, mai ales dacă nu a trecut mult timp de când ai scos autoturismul ultima dată din service. Dintre toate componentele auto care îți pot da bătăi de cap, ambreiajul este unul dintre cele mai importante, pentru că angrenează mai multe piese auto pe care este posibil să fii nevoit să le schimbi, odată ce acesta dă semne că s-ar fi stricat. Pentru a putea diagnostica singur un ambreiaj defect, mai jos vei găsi toate informațiile de care ai nevoie în acest sens.






Ce rol are ambreiajul?


Ambreiajul este un dispozitiv mecanic ce asigură legătura între cutia de viteze și motor, prin cuplarea progresivă sau decuplarea totală, astfel încât tu să te poți bucura de o experiență completă la volan, fără a afecta motorul de creșterea sau scăderea vitezei de deplasare. Alcătuit din disc de ambreiaj, volantă, placă de presiune, rulment, cablu de ambreiaj, pistoane și alte componente mici care fac legătura între toate acestea, ambreiajul permite cuplarea roților dințate, care se regăsesc în cutia de viteze, fiind astfel obținute mai multe trepte de viteză pe care tu le poți folosi pentru a conduce mașina.


De ce se strică ambreiajul?


Uzura normală a componentelor este, probabil, cea mai comună cauză a defectării kit-ului de ambreiaj. Desigur, dacă stilul tău de condus nu este întocmai unul calm și obișnuiești să bruschezi pedala de ambreiaj, defecțiunile la această componentă importantă a mașinii pot apărea mult mai devreme decât ar fi cazul. O altă posibilitate pentru defectarea prematură a ambreiajului ar putea fi utilizarea componentelor care nu aparțin aceluiași set, de exemplu a unui disc nou cu o placă de presiune uzată. De asemenea, scurgerile de ulei sau de lichid hidraulic te pot trimite mai curând cu mașina în service, pentru reparații la ambreiaj.


Iată care sunt toate semnele unui ambreiaj stricat:


Atunci când simți pedala de ambreiaj tare, cel mai probabil trebuie să te pregătești de o investiție serioasă pentru componente sau chiar pentru un kit complet de ambreiaj nou. Același deznodământ este și în cazul în care pedala de ambreiaj rămâne apasată.
Pedala de ambreiaj tare sau blocarea pedalei într-o anumită poziție.
Pedala de ambreiaj cazută, care alunecă sau scapă - este un semn că discul sau placa de presiune s-a defectat. În acest caz, este posibil ca:
  • Suprafețele de contact să fie uzate sau contaminate cu ulei
  • Discul de ambreiaj este ars ori dezintegrat
  • Discul de ambreiaj nu face contact pe toată suprafața
  • Placa de presiune este supraîncălzită
  • Capetele arcului-diafragmă sunt rupte sau doar uzate.
Ambreiajul nu poate fi decuplat - ceea ce va duce la imposibilitatea de a schimba treptele de viteze. Cauzele pentru această situație pot fi:
  • Deviația laterală a discului
  • Coroziune sau uzură a canelulilor de pe butucul axului de intrare
  • Disc deformat mecanic sau supraîncălzit
  • Arcuri sau suporți de discuri rupți
  • Disc crăpat din cauza vitezei de rotație prea mari
  • Placă de presiune crăpată în urma supraîncălzirii
  • Arcuri antișoc distruse din cauza suprasolicitării
Dacă ambreiajul scoate zgomote nefirești, este probabil să fi cedat:
  • Un rulment de presiune
  • Bucșele de centrare
  • Furca de acționare a ambreiajului
  • Șuruburile de prindere a volantei
  • Furca de debraiere
Dacă simți un miros neplăcut, asemănător plasticului ars, iar viteza de accelerare nu crește, pentru că este foarte posibil ca motorul să nu mai fie conectat la transmisie.
Dacă sesizezi sub pedala de ambreiaj, pe mocheta mașinii sau în zona pompei hidraulice umezeală, cel mai probabil aceasta provine de la ambreiajul defect, mai exact de la cilindrul hidraulic care a cedat.
Mașina nu poate intra în viteză la temperaturi foarte mici - este posibil ca vina să aparțină plăcii de presiune, care nu mai permite volantei de ambreiaj să facă decuplarea în mod corect.
Dacă ai sesizat vreunul dintre aceste simptome ale ambreiajului defect, ia legătura cât mai repede cu un specialist auto și verifică mașina la service.
Cum poți proteja ambreiajul?
Dacă ai întâmpinat probleme cu ambreiajul și vrei ca pe viitor să îl protejezi petru cât mai mult timp, îți recomandăm să:
  • Nu ții piciorul pe ambreiaj cât timp aștepți culoarea verde la semafor!
  • Nu pleci cu o treaptă superioară de viteză, iar atunci când le schimbi în mers să treci prin fiecare treptat!
  • Nu tractezi greutăți foarte mari și să nu urci pante abrupte, care îți suprasolicită mașina!
În cazul în care ambreiajul mașinii tale a cedat și vrei să îl înlocuiești, nu uita că poți găsi piese la un preț foarte avantajos pe site-ul nostru și le poți comanda oriunde în țară!



Alte articole auto care ar putea sa te intereseze

Cei mai multi dintre specialistii auto vor spune ca vei avea nevoie de un intercooler, numai daca

Lansarea modelului Opel Astra H a avut loc in anul 2004, iar versiunile oferite au fost: Hatchbac

Indiferent de bugetul pe care tu il ai pentru a putea face anumite reparatii asupra automobilului

Pentru detinatorii de automobile una dintre cele mai frecvente ingrijorari ale lor se refera stri

Intr-o lume in care viteza este cuvantul de baza pentru tot ce se intampla ar trebui ca uneori sa

Citroen este o marca des intalnita pe strazile din Romania si este o marca  apreciata de cei r

De foarte multe ori avem tendinta ca de fiecare data cand ne achizitionam ceva nou sa spunem ca a

Prima generatie de Skoda Octavia, denumita 1U sau Tour, a aparut in anul 1996 si a iesit de pe